رسانه عبری: جنگ با حزب الله نقاط ضعف اسرائیل را هویدا کرد یک نظامی دیگر صهیونیست در غزه کشته شد عملیات‌های موفق امروز قسام | از شکار بالگرد «آپاچی» تا هلاکت ۲۰ نظامی صهیونیست (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) حملات روز شنبه رژیم صهیونیستی به نوار غزه | ۶۴ تن شهید و صد‌ها نفر زخمی شدند (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) گانتس شروط خود را برای ادامه حضور در کابینه جنگ اعلام کرد دستور رئیسی برای حمایت از فعالین فضای مجازی یمن یک کشتی یونانی را با موشک هدف قرار داد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بایدن انجام مناظره‌های بیشتر با ترامپ را رد کرد وحشت رسانه‌های عبری از سلاح جدید حزب الله ترامپ: کاخ سفید باید از من عذرخواهی کند تظاهرات صهیونیست‌های خشمگین علیه نتانیاهو در تل‌آویو (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) خانواده‌های اسرای صهیونیست: نتانیاهو فرزندان ما را به حال خود رها کرده‌است ۵ نظامی دیگر رژیم صهیونیستی در «رفح» کشته شدند (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) وضعیت اوکراین در آستانه تابستان دوم جنگ چگونه است؟ مصر شایعات رسانه‌های رژیم صهیونیستی را رد کرد ابوعبیده: نتانیاهو ترجیح می‌دهد بجای مبادله اسرا، سربازانش در جست‌وجوی اسرا کشته شوند حملات متنوع حزب‌الله علیه مواضع ارتش اسرائیل (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) کابینه جنگ رژیم صهیونیستی تشکیل جلسه می‌دهد| زمزمه‌ها درباره استعفای گانتز حمله موشکی گردان‌های قدس به «عسقلان» زمان آغاز به کار ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اعلام شد
سرخط خبرها

نخست وزیر عراق: بغداد در مسیر پایان دادن به حضور ائتلاف بین‌المللی ضد داعش در این کشور است

  • کد خبر: ۲۰۲۷۳۱
  • ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰
  • ۱
نخست وزیر عراق:  بغداد در مسیر پایان دادن به حضور ائتلاف بین‌المللی ضد داعش در این کشور است
نخست وزیر عراق تاکید کرد که دولت بغداد در مسیر پایان دادن به حضور ائتلاف بین‌المللی ضد داعش در این کشور است که تحت رهبری آمریکاست.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق در جریان کنفرانس مطبوعاتی با پدرو سانچز، همتای اسپانیایی خود ضمن اعلام مخالفت با تجاوزات آمریکا علیه عراق، تاکید کرد که دولت در مسیر پایان دادن به حضور ائتلاف بین‌المللی در این کشور قدم برمی‌دارد.

براساس گزارش خبرگزاری بغداد الیوم، السودانی تصریح کرد که دولت عراق حمله به نمایندگی‌های دیپلماتیک در عراق را نمی‌پذیرد.

با شروع اوت ۲۰۱۴ آمریکا یک گروه ائتلافی از متحدانش به بهانه مقابله نظامی با داعش در عراق تشکیل داد. کشور‌های مختلف به صورت هوایی و کمک‌های نظامی و نیرو‌های زمینی در این ائتلاف مشارکت کردند.

هدف از تشکیل این ائتلاف «هماهنگی و همکاری در مورد تهدیداتی» اعلام شد که داعش به وجود می‌آورد، اما پس از شکست داعش در سال ۲۰۱۷ و اعلام رسمی آن نظامیان ائتلاف آمریکا از خاک عراق خارج نشدند و تا به امروز نیز در این کشور حضور دارند تا اهداف و زوایای پنهان تشکیل آن برای همگان برملا شود.

از سوی دیگر نخست وزیر عراق در دیدار با پدرو سانچز همچنین افزود: «ما از سفر نخست وزیر اسپانیا به عراق استقبال می‌کنیم. رایزنی‌های مهمی داشتیم و بر اهمیت روابط میان دو کشور تاکید کردیم.»

السودانی همچنین گفت، فرصت‌های امیدوارکننده‌ای برای بهبود روابط بین دو کشور در زمینه‌های مختلف وجود دارد. وی تاکید کرد: «بر سر دستورکاری طی یک سال که شراکت استراتژیک در زمینه‌های مختلف ایجاد کند، توافق کردیم.»

نخست وزیر عراق ضمن تاکید بر افزایش سفر‌های متقابل میان دو کشور، خواستار مشارکت اسپانیا در کنفرانس بغداد شد. در همین راستا، نخست وزیر اسپانیا بر پایبندی کشورش به حمایت از عراق و همکاری با آن در زمینه‌های مختلف تاکید کرد. وی همچنین گفت: «غزه در وضعیت أسف‌باری قرار دارد و ما خواستار برقراری آتش‌بس هستیم.»

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سکولار
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
0
1
سودانی
اگه دولتت عرضه داشت نمی گذاشت کشورهای همسایه شرق و شمال ، عراق رو به حیات خلوت خودشون تبدیل کنن.

واقعا جای خالی صدام حسین حس میشه.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->